Przedsiębiorca rozliczy wydatki na reklamę w ramach sponsoringu
Przedsiębiorca, który ponosi wydatki na zakup strojów i sprzętu sportowego, transport zawodników na mecze i ich uczestnictwo w rozgrywkach (np. wynagrodzenie trenera czy opłaty sędziowskie), w zamian za jego logo na koszulkach członków drużyny i za podawanie jego nazwy we wszystkich wywiadach medialnych, ujmie je jako koszt uzyskania przychodów.
Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 21 maja 2021 r. (0112-KDIL2-2.4011.191.2021.1.IM).
Sprawa dotyczyła przedsiębiorcy, który zawarł umowę sponsoringu z przedstawicielem drużyny siatkarskiej, na podstawie której zobowiązał się do sponsorowania drużyny m.in. poprzez finansowanie zakupu strojów i sprzętu sportowego, pokrycie kosztów opieki medycznej, transportu zawodników na mecze oraz innych kosztów związanych z uczestnictwem zawodników w rozgrywkach takich jak np. wynagrodzenie trenera czy opłaty sędziowskie. Jednocześnie, na podstawie zawartej umowy, drużyna siatkarska została zobowiązana do świadczeń wzajemnych w postaci przyjęcia nazwy przedsiębiorstwa i używania jej do czasu zakończenia rozgrywek sezonu ligowego, noszenia koszulek z logo sponsora czy podawania nazwy sponsora we wszystkich wywiadach medialnych. Z zawartej umowy wynikało ponadto, że drużyna siatkarska będzie reprezentowała wyłącznie przedsiębiorcę....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta